De eerste week Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Weda - WaarBenJij.nu De eerste week Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mark Weda - WaarBenJij.nu

De eerste week Paramaribo

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

De eerste week hier in Paramaribo is werkelijk voorbij gevlogen. Wat een belevenissen en ervaringen. Vooral de warmte en de benauwdheid die daarbij komen kijken zijn nog even wennen, maar dat zonnetje is geen straf hoor haha. Mijn t-shirt en korte broek staan al in m'n lijf, dit wilde ik nog voorkomen, maar dit is niet gelukt.

Maar even verder naar de dingen die we gedaan hebben in de eerste week. Op zondag zijn we naar de markt geweest om groente en fruit te kopen. We hadden nog helemaal niks aan eten en drinken, dus dit was hard nodig.
Maandag begon lekker rustig, waar alle huisgenoten naar stage gingen hadden wij de hele dag niks (net als de rest van de week). Maar maandag was een echte maandag met veel regen. Toch mocht dat de pret niet drukken en zijn we op de fiets Paramaribo gaan verkennen. Even langs de Palmentuin, de Waterkant en nog even wat gegeten bij 't Vat. Een erg leuke dag waar we al veel bekeken hadden.
Dinsdag hebben wij ons gemeld bij het Rooms-Katholieke Bestuur voor het Onderwijs. Hier hadden wij een kort gesprekje met het hoofd van het bestuur, zodat wij naar stage toe mochten om kennis te maken. De vrouw was erg aardig en grapte nog over haar mentale strijd die ochtend om onder de koude douche te stappen (Ja alleen koud water hier...), want ja het was nog steeds regenachtig en in de ogen van de Surinamers erg koud.. Daarna zijn we via een student die wij kenden van de Surinamedag in Nederland, naar het Torarica Hotel gegaan. Een erg luxe en duur hotel om ons in te schrijven voor een abonnement op het zwembad en sportschool daar in het hotel. Hier kunnen we lekker sporten en heerlijk aan het zwembad liggen.
Woensdag ben ik voor kennismaking naar stage geweest, dit was super leuk. Ik zou in klas 2 komen (groep 4), maar de leerkrachten van de twee klassen 4 kregen een strijd wie mij in de klas mocht. Ze hielden tegenover mij allebei een soort speech waarom ik bij hen in de klas moest komen, erg komisch haha. Ik heb gekozen voor de klas van Juf Denna. Een erg leuke klas en een leuke leerkracht, ik zie het helemaal zitten :).
Donderdag een rustige dag met 's avonds de opening van Holi Phagwa in een Hindoestaanse tempel. Een erg mooie ervaring. Met de traditionele verbranding en vuurwerk en een gezamenlijke maaltijd roti. Dit smaakte goed. Erg bijzonder dat we zo aardig ontvangen werden door de mensen daar, wij waren totale buitenstanders, maar mochten het hele feest meevieren.
Vrijdag vierden we Holi Phagwa in de Palmentuin en op het Onafhankelijkheidsplein. We gooiden elkaar onder met gekleurd poeder en verf, tot dat we er helemaal onder zaten haha. Super leuk!! 's Avonds gefeest bij DJ Chuckie en toen na een lange dag naar huis.
Zaterdag begaven we ons naar de Centrale Markt. Dit was erg mooi om te zien. Alleen maar Surinamers die schreeuwen om je hun fruit en groente te verkopen. Natuurlijk hebben we ook wat gekocht, een tros bananen voor 2 SRD, oftewel 0.45 eurocent, geen geld toch! 's Avonds naar een concert van Typhoon. Dit was een super mooi feestje.

Morgen begint de stage en ben erg benieuwd. Ik heb er erg veel zin in en ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen :)

Ik hou jullie op de hoogte, Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Maart 2015

Tweede week en stage op de Sint-Petrusschool

08 Maart 2015

De eerste week Paramaribo

25 Februari 2015

Aftellen!
Mark

Actief sinds 25 Feb. 2015
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 2472

Voorgaande reizen:

25 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: